2023-2학기 논문지도교수 신청 안내 | Application for a Thesis Advisor
1. 관련 규정
대학원 학칙시행세칙 제60조(논문지도교수 제청) 논문을 제출하고자 하는 자는 소정기간에 지도교수를 선정하고 대학원장의 승인을 받아야 한다.
2. 신청 기간 : 2023년 9월 11일(월) ~ 9월 15일(금)
가. 논문지도교수 신청 시기 : 매 학기 3월, 9월
나. 재학 중 1회만 신청하면 됩니다. 반드시 첫 학기에 신청해야 되는 것이 아니며, 기 신청자는 다시 신청할 필요가 없습니다.
다. 미등록자(수업료/연구등록비 미납부자)의 신청은 승인되지 않습니다.
3. 신청 절차
가. 개인별 논문지도교수 배정(학과 조교 업무) : 학생들이 논문지도교수를 신청하기 위한 사전 절차
1) 학과에서 학과 학사정보시스템에 학생별 논문지도교수 입력
2) 확정 배정이 아니며 학생이 학과에 의사를 전달하여 정정할 수 있습니다.
② ‘신청 및 접수(취소)내역’ 지도교수 이름을 확인하고, 본인의 지도교수가 맞으면 【저장(신청)】버튼 클릭
신청 및 접수(취소)내역 접수구분(일자) : '접수前' 으로 생성되면 학생 신청 완료된 상태
③ 9/19(화) 접수구분(일자) 접수前→'승인' 확인 : 논문지도교수 확정 완료
(같은 교수는 재신청하지 마십시오. 재신청한 경우 재승인 되지 않습니다.)
※ 학생이 알고 있는 지도교수가 아닐 경우 학과 조교실에 문의 하십시오.
※ 지도교수가 배정되어 있지 않을 경우 학과 조교실에 문의 하십시오.
다만, 학과마다 배정 시기가 다르므로, 신입생 미배정 학과의 경우 차후 학기에 신청하면 됩니다.
※ '위 3. 나.' 와 같이 학생이 직접 학사정보시스템에서 【저장(신청)】버튼을 클릭해야 최종 신청 승인이 됩니다.
학과 배정은 학생의 신청을 위한 사전절차일 뿐입니다.
4. 논문지도교수 변경 신청
※ 학생 학사정보시스템 로그인>자격시험관리>논문지도교수신청>신청및접수(취소)내역 접수구분(일자) '승인' 확인 후 변경 신청 바랍니다.
미승인자(미신청자)의 지도교수 배정 변경은 학과에 요청하여 변경하면 됩니다.
※ 학사정보시스템에서 학생이 신청하는 것이 아닙니다. 학생은 지도교수변경신청서만 대학원에 제출하면 됩니다.
가. 원칙적으로 신청(확정)된 지도교수는 변경할 수 없습니다. 단, 부득이한 사유로 변경하고자 하는 경우 지도교수변경신청서를 제출해야 합니다.
나. 지도교수변경신청서 : 대학원 홈페이지>정보광장>각종서식>논문>No 7. 지도교수변경신청서 출력 작성
지도교수(변경 전, 변경 후), 학과장의 서명을 반드시 득해야 합니다.
다. 대학원 교학과로 제출(광개토관 905호)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Application for a Thesis Advisor
1. Application period : September 11 (Mon) ~ September 15 (Fri), 2023
A. When to apply for a thesis advisor : March and September of each semester.
B. Apply for a thesis advisor ONLY ONCE while attending school. Pre-applicants do not have to apply again.
C. Applications from unregistered students (non-payment of tuition/research registration fees) are not approved.
2. Application process
A. Allocation of thesis advisor (department work) : Preliminary procedures for students to apply for thesis advisors.
1) Enter thesis advisors for each student in the department's academic information system.
2) It is not a final assignment, and the students can deliver their opinions to the department.
B. Application for a thesis advisor
1) The procedure for officially requesting the student to confirm the thesis advisor
2) Students apply after logging in to the academic information system.
① Log in to the student's academic information system > Qualifying Examination > Click 'Application for Dissertation Advisor'
② Check the name of the advisor in 'Application Details' and click the 【Save(Request)】 button if your advisor is correct.
신청및접수(취소)내역 Submission Type(Date) create as "접수前": Student application completed.
③ Approval on September 19(Tue) : Submission Type(Date) change to '승인(Date)' : Completion of confirmation of thesis advisor.
(If you reapply for the same advisor, you will not be re-approved.)
※ If an advisor is not assigned or not your advisor name, please contact your department.
However, each department has a different timing of assignment, so, for departments that are not assigned to freshmen, you can apply next semester.
※ The advisor will be approved only when a student applies directly from the academic information system. Department assignment is only a preliminary procedure for student application.
3. Application for change of thesis advisor
A. In principle, the applied (confirmed) advisor cannot be changed.
However, if you want to change it for unavoidable reasons, you must submit an application form for change of advisor.
B. Application for change of advisor : Graduate school website > 정보광장(information) > 각종서식(various forms) > 논문(thesis)> No. 7. Print out the form of application for change of advisor(지도교수변경신청서)
※ You must obtain the signature of the pre-change and post-change advisor, and the head of the department.
C. Submission to the office of Graduate School(Gwanggaeto Building No. 905).